javahermarket

حركت شبانه تنديس الهه مرگ در موزه منچستر!+عکس
حركت شبانه تنديس الهه مرگ در موزه منچستر!+عکس
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

نگهبانان هر روز غروب كه موزه را ترك مي‌كنند، جهت صورت ازيريس را به سمت خاصي مي‌بينند، ولي صبح روز بعد وقتي به موزه بر‌مي‌گردند، مي‌بينند صورت مجسمه درست به سمت مخالف چرخيده است.

گفته مي‌شود هركس كه به شكلي با مجسمه توتان خامون در ارتباط بوده، به طرز مرموزي كشته شده است و سال‌ها است كه نفرين توتان خامون در نقاط مختلف جهان 20 نفر را به كشتن داده است، ولي اين بار نفرين ازيريس الهه مرگ مصريان همه را در موزه منچستر‌يونايتد شوكه كرده است. از گذشته‌هاي دور مردم علاقه بسياري داشته‌اند تا از اهرام ثلاثه مصر و آثار باستاني اين سرزمين داستان‌هايي عجيب و غريب بشنوند، اين‌بار مجسمه از موميايي 4 هزار ساله الهه مرگ همه را شوكه كرده است.

حركت اين مجسمه 3800 ساله كه به وسيله دوربين‌هاي مداربسته موزه ثبت شده است، يكي از رويدادهاي شگفت‌آوري است كه در موزه معروف «منچستر‌يونايتد» اتفاق مي‌افتد.

كمپبل پرايس 29 ساله متصدي محفظه شيشه‌اي «الهه مرگ» در اين‌باره مي‌گويد: من تنها كسي هستم كه كليد اين محفظه را در دست دارم. مدتي پيش براي بار اول پس از تكان خوردن مجسمه و تغيير جهت چهره‌اش من آن را به حال اولش بازگرداندم، اما صبح روز بعد ديدم مجسمه دوباره جابه‌جا شده و صورتش به سمت مخالف برگشته است.

قدمت اين مجسمه به 1800 سال قبل از ميلاد مسيح باز‌مي‌گردد كه بلندي آن 10 اينچ است و حدود 80 سال است كه در اين موزه نگهداري مي‌شود و به تازگي شروع به چرخش 180 درجه‌اي كرده است.

در مصر باستان عقيده بر آن بود كه روح موميايي‌ها به كالبدشان باز خواهد گشت و اكنون برخي معتقدند روح اين تنديس بازگشته و پيكره‌اش را جابه‌جا مي‌كند.

متصدي محفظه شيشه‌اي مي‌گويد پس از آن‌كه حركت شبانه تنديس الهه مرگ را به مسئولان موزه گزارش كردم، كارشناسان تصميم گرفتند تا بر اين مجسمه نظارت كنند و فيلم‌هاي دوربين‌ها را ببينند و پس از آن همه از آنچه كه شب‌ها اتفاق مي‌افتد، شگفت‌زده شدند. هيچ‌كس در فيلم ضبط شده ديده نمي‌شود كه مجسمه را جابه‌جا كند و در نزديكي آن هم كسي ديده نشده است. ويديوي ضبط شده در تمام طول شب موقعيت مجسمه و جابه‌جايي آن را نشان مي‌دهد كه حركت مجسمه به سمت چپ است.

پروفسور كاكس اما معتقد است كه ارتعاشات ناشي از صداي پاي بازديد‌كنندگان باعث مي‌شود كه تنديس در قفسه شيشه‌اي تكان بخورد. اما بسياري از دانشمندان اين فرضيه را نمي‌پذيرند و مي‌گويند چطور اين ارتعاشات توانسته‌اند يك دايره كامل از چرخش را در مجسمه به وجود آورند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: